Fraser nasta

Nu ar vi tillbaka till civilisationen efter 17 dagar pa en gard hos en kvinna som hette Josephine. En helt underbar kvinna som vi hamnade hos. Hon lagade god och nyttig mat at oss, men vi fick arbeta mycket for att fa maten ocksa. Forsta dagen vi kom vart de ograsplockning och ja de kan vi ju. Men det regnade sa solkram tog vi inte pa. Men tro ni att jag klara mig nej jag brande mig forsta dagen. Vi bodde pa hennes gard 2 mil utanfor Brisbane. I borjan var jag lite radd for henne hon lat lite barsk. Hennes hus kallades the jewel of Samford. Sa ni kan ju tanka er vilket hus de var.

Pa morgonen jobbade vi sa vi gick upp klockan 7 varje morgon, at en mega god frukost. Sen gick vi ut och arbetade till klockan halv 1, sen lunch och vila till klockan 4 sen ut till arbete igen till klockan 7. Men det bara fa dagar vi jobbade sa. Oftast fick vi ga pa en promenad istallet for att jobba pa eftermiddagen. Pa kvallarna fick vi se olika dvd om varldshandelser och problem. Sa man kan ju saga att hon lart en massa om varlden som man inte visste. Hon hade ingen tv, internet bara dvd ingen tidning heller for hon lat sig inte paverkas om media inte.
Kommer bli jobbigt for min familj nar jag kommer hem. Farsk frukt hade hon alltid hemma som hon hamtade i tradgarden som vi fick ata. Fikon, citroner, melon, gurka, sallad, tomater, lime kommer inte ihag allt men mycket gott var det iallafall.
Josephine hade last i hander i nastan 30 ar. Hon laste av jag och Linns hander tillsammans och det visade sig att vi ar ett bra team tillsammans. Gar inte in pa allt hon sa om mig men det var mycket jag fick reda pa. Tror faktiskt pa henne ocksa. Kommer sakna hennes mat men vi har sagt till henne att vi kommer tillbaka i mars for att jobba igen.
Josephine vinkade av oss idag efter alla dagar hos henne, var nastan att man fick en tar i ogat. Hon har varit en lill-mamma at en dom har dagarna. Men nu ska vi ut pa egna ben igen yiiiiiiiihu.
Vi ska checka in pa varat nya hostel om ett tag, men det ar en bit att ga sa vi laddar upp genom att sitta vid datorn mohaha.
Vet inte nasta gang jag ar kontaktbar men ni kan ju alltid ringa mig det gar faktiskt lite dyrt men det gar. Eller skicka ett sms, vi har kant oss lite ensamma ute pa garden. Men Helena och Mor har varit duktig pa att h'ra av sig. Vi beger oss mot fraser Island pa mondag. Ni kan ju googla pa fraser sa far ni se hur de ser ut. Vi ska gora varat basta for att h'ra av oss.
Kram pa er alla! Hoppas ni har det bra, det har da vi iallafall.





.


Kramar Ottilia

Kommentarer
Postat av: Mor

Vilken tur att du har fått vara hos en sån trevlig kvinna. Nyttigt att få lite andra insikter på livet.. Kram....



2010-01-22 @ 14:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0