Whitsunday

Nu ar 3 dagar avklarade med segling. Ar trott som snojven, helt slut i kroppen. Alla sager att det kallas wet sunday nu for tiden for att det alltid regnar nar man far med baten. Men vi hade som vanligt en valdans tur. Stralande sol alla dagar. Forsta dagen sa vart de bara att lara kanna gruppen och lite lekar pa baten. Kan inte beskriva riktigt med ord hur vackert det var med solnedgangen nar man satt pa baten. Dagen efter var vi uppe tidigt for att simma in till land och bada a sola. Har gatt at mycket solkram iallafall under resan om jag sager sa. Har inte brant mig overhuvudtaget sa jag har jobbat hart med solkramen. Efter lunch skulle vi ut och snorkla. Alla hoppade av baten laangt ifran land. Jag tankte som att det inte var nagra problem inte. Nar jag hoppat i vattnet kastade dom som jobbade pa baten ner brod och annat till fiskarna!
Och Ja! Det var jatte stora fiskar bredvid en da, fick panik. Tog pa miog cyklopet och fick se en meega stor skoldpadda simma bredvid mig. Ropade efter Linn for att jag ville vanda om! Men Linn fick mig iallafall att fortsatta simma pa, da rorde nat vid min fot. Sa jag sparkade till hart som tusan och ja.. det var en norsk tjej som fick en rejal spark av mig. Nar vi kom narmare land vagade jag ta pa cyklopet for att titta.
Det var sa underbart vackert, man kan inte forsta riktigt hur fint det var. Fiskar overallt med olika farger. Sag nemo, och manga andra fran hitta nemo :) En kille fran frankrike ropade SHARK nar vi var i vatten. Ja paniken steg ju anda upp till orona sa jag borjade simma fort som snojven, han hade sett en stor hammarhaj. Men den hade forsvunnit lika fort igen. Vi fortsatte anda att snorkla efter det.

Vi snorklade riktigt lange, sen simmade vi tillbaka till baten. Det var desto jobbigare trodde aldrig jag skulle ta mig tillbaka. Pa kvallen dracks de vin till solnedgangen och jag fick se delfiner hoppa i havet. Kanns konstigt att man sett dom pa riktigt.

Sista dagen skulle vi snorkla igen pa morgonen, jag var nervos for allt sag sa manga stora fiskar kvallen innan. Tankte ett tag stanna kvar pa baten for nar jag skulle hoppa i sag jag en mega stor fisk. Men iknuffad vart jag av en som jobba pa baten. Han vart inte popular efter det. Det andra stallet vi snorklade pa var ett storre stalle, en fisk som hette Elvis, det var den fisken jag sag alltsa stoor fisk. Tydligen sa ar den som en hundvalp sager dom. Linn rorde vid den men jag kande inte behovet av att gora det riktigt. Vi snorklade kanske bara i en halv timme sen borjade de sticka och brannas pa kroppen. Det var sma maneter overallt, sa jag skynda mig tillbaka till baten.
Har insett vilken fegis jag ar for att simma i havet. Men jag tycker anda att jag gjorde det bra som hoppade i och snorklade. Snacka om att jag overvann min radsla litegranna. Ikvall ska hela ganget ut och ata gratis pizza. Det ska nog sitta fint i kistan :D

Nu ska jag ga och forska gora mig lite snygg infor kvallen, man har haft saltvattnet i haret for manga dagar. Kan inte ens kamma ur haret sa de kanns bra.
Det var allt fran down under just nu, 4 dagar kvar tills vi ska gora na vannsingt!

KRAMAR OTTILIA

Kommentarer
Postat av: Hilda Britt och mormor

HIlda hälsar hej Ottilia, till dig.. Renarna är i Meslemen inte hos oss ännu. Grått väder, fast mormor har sett solen.. ;-) Undrar om hon inte såg i syne?? Nu kommer snart våren hit.. Tänk dig soliga dagar, åka skidor på älven och grilla korv. Mormor hälsar att du ska kolla utrustningen ordentligt innan du hoppar. De lär väl få putta ut dig från flygplanet också..

Många kramar från oss avundsjuka här hemma.

2010-02-22 @ 14:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0