Mc donken

Sitter på donken nu, gratis internet här tydligen dygnet runt. Det var ju bra de så att säga.
Idag är första dagen jag har riktig hemlängtan! Alltså Bundaberg var inte riktigt som planerat tror jag. Chefen här verkar helt sjuk i huvudet. Han är tydligen full dygnet runt på Rom och cola. Jätte mysig man. En i vårat rum berättade att han brukade gå ut på lördagarna med alla backpackers. Hon hade sett inne på hans kontor bilder på han och massa unga tjejer i bikini. Han är väl kring 45 års åldern. Hatar han redan inte trevlig överhuvudtaget. Jobb verkar vara svårt att få jag tänker ju knappast ställa in mig med honom som dom andra tjejerna gör. Kan han ju glömma!
Vill lämna detta ställe nu! Men vi måste stanna 6 dagar till här sen får vi åka vidare. Tydligen har alla chefer gaddat ihop sig mot alla backpackers. Känns skit bra, dom vet alla att man är beroende av dom. Fy fan!

Det är ungefär som att bo på ett fängelse just nu, men vi sa det jag och Linn vi har haft sån himla tur hela resan. Hamnat på skit bra ställe och mött jätte trevliga människor. Man kan ju inte ha tur allt jämt. Men ett skott i pannan skulle chefen behöva iallafall. Nej nu ska man tänka framåt så att säga men det är lite jobbigt just nu! Behövde ju verkligen få ett jobb men tänker då inte bjuda ut mig för å få de minsann. Kan ju glömmas!
Skulle dessutom behöva en natt utan att jag drömmer om att ramla ur sängen och sover oroligt. Trodde inte jagh skulle vara så känslig mot att byta miljö så mycket. Men man lär sig mycket om sig själv. Skulle va underbart med en natt utan massa hemska drömmar. Men bor man nu på ett fängelse vad kan vänta sig.

Så är nuläget iallafall, jag har säkert överdrivit litegranna. Tål bara inte se den där mannen på hostlet, han kommer garanterat förstöra sömnen inatt !

Nu har jag spottat ut mig allt jag tänkte på. SKÖNT :D

Kommentarer
Postat av: Mormor.

Nu är det väl ändå dags att komma hem annars kommer jag ner och blänger på din "chef" så han börjar bli lite trevligare. Jag mår bra och är snart insnöad.

2010-02-03 @ 14:26:14
Postat av: Mormor.

Nu är det väl ändå dags att komma hem annars kommer jag ner och blänger på din "chef" så han börjar bli lite trevligare. Jag mår bra och är snart insnöad.

2010-02-03 @ 14:26:14
Postat av: Anna Lena Nilsson

Ge inte upp utan kämpa vidare. Jag vet att ni är tuffa och inga veklingar efter att ha sett er jobba i hemtjänsten.På gubben bara!!!!

2010-02-03 @ 17:39:20
Postat av: Ingela W

Åk till ett bättre ställe! Även om ni betalat i förväg så jämnar det ut sig när ni får jobb fortare någon annanstans.

2010-02-03 @ 21:40:57
Postat av: madde

ja det blir bra om ni får fara nån annan stans. Hoppas ni mår bra ialf :)

2010-02-05 @ 13:11:28
URL: http://myranii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0