Airlie Beach

Vi har nu anlant till Airlie beach. Vi kom igar kvall med bussen. Vi akte i over 10 timmar var ganska sa javla less. Vi fick iallafall lamna Bundaberg, dom sista dagarna i Bundaberg var faktiskt roliga vi motte en massa nya vanner dar. Vi hade 2 maste stop innan vi kom till Airlie. Ett av dom var 1770 ett litet stalle dar vi bara sov over och at kyckling. Andra maste stoppet var i Cattel station. Dar vart vi utbildade till cowgirls, tro mig jag och Linn var som gjorda for det. Det var en tavling med 6 olika grupper man skulle dra ut en get och "brannmarka" den. Vi gjorde de inte pa riktigt. Linn fick lyfta ikull geten och jag slet ut geten ur buren. Jag sager da de javlar va stark dom ar. Men iallafall varan grupp vann saklart :)

Sen pa kvallen fick man lara sig att anvanda en piska. Jag var inte lika bra som Linn var, hon var lite mer rutinerad pa det. Forstas sa vart de ocksa tjurridning pa kvallen. Jag stallde upp men holl mig inte kvar lange. Alltsa inte en riktig tjur en san dar mekanisk. Fick en blamarke pa benet och blev fornedrad, hatar att forlora om ni inte visste det!

Vi bor nu pa beaches, ett riktigt bra hostel men vi har ingen ac i varat rum darfor ar det 20 dollar billigare och det kan vi faktiskt leva med. Sa ja igar var de ju fullt os pa varat hostel da, men vi var for sloa det brukar inte handa sa vi var i sang klockan halv 12.. vi tankte ta igen det ikvall da.
Pappa gjorde faktiskt min dag idag, finner inga ord hur lycklig jag vart av att se hans bilder pa facebook! Fick en oerhord langtan hem iallafall de kan jag ju saga. Vi har varit har i 3 mander nu! HELT SJUKT!
Vart har tiden tagit vagen, kanns som vi varit har i 1 manad ungefar. Foresten har jag bytt telefon nu, vart less pa den gamla eller ja... jag var kanske lite stor i munnen i Bundaberg. Killarna dar vart imponerad av mig for att jag var sa stark for dom kunde inte knuffa mig i poolen. Men sen sista kvallen var jag lite mallig over det och da kom en biff till hostlet. Da var jag inte sa stark langre faktiskt. Gissa vart telefonen var... jo i bhn. Sa nu har jag den billigaste telefonen jag kunde hitta. Men hogtalaren fungerar utmarkt iallafall. Vi ska dra ner till "stranden" snart tankte vi. Ar en stor pool just vid havet. Man kan inte bada i havet har for mycket hajar och krokodiller och allt som de finns dar i. Jag tog en springtur nu pa morgonen och da vi vattnet sag jag nagra ganska stora fiskar sa jag vill da inte ens hoppa i havet tack.

Ja de var uppdateringen det. Tack for alla finna sms jag far hemifran gulligt att ni tanker pa mig. Jag har faktiskt varit duktig pa att hora av mig hemat, ni ar faktiskt samre ni dar hemma. (0061)415524631
Det ar iallafall mitt nummer till min nya mega telefon om ni skulle fa for er att skicka ett sms nan gang!


OTTILIA


Kommentarer
Postat av: Mor

Jag vet ju att min Otto är stark som få men kaxig vet jag också att du är.. Där fick du. Tur att du hade din gamla mobil och inte köpt nån ny. Ha det bra och njut vidare och kolla in pappas facebook så kommer det nog fler "snygga" bilder..

2010-02-14 @ 09:39:25
Postat av: Anna Lena Nilsson

Jag tycker att det är skit kul att få följa er resa genom bloggen. Det är så spånnande att få se vad ni gör i Australien och du är väldigt duktig på att uppdatera bloggen. När ni blir äldre kommer ni att vara evigt tacksamma att ni har gjort den här resan för Vindeln finns kvar och Gamlingar är det gott om.

2010-02-14 @ 20:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0