Maten i Australien

Idag vart de en dag ner till shopping stället igen. Där fick man gå och dregla över allt fint.
Man får hålla hårt i plånboken även om det är svårt. Men trots det så införskaffade jag mig nånting väldigt behövligt.
En platt tång. Oj vad jag har saknat att kunna se fin ut i håret.
Håret har bara hängt och flängt som på en fågelskrämma men nu är de ändring.

Tänkte att ni där hemma skulle få se lite bilder här ifrån Brisbane och se vad vi äter på dagarna.
Vi har väl kanske inte dom bästa matvanorna här om jag säger så.

Vi gick upp klockan 12 idag! Eftersom att våran nattsömn vart ganska förstörd inatt. Brandalarmet gick som ni kan läsa om i Linns blogg.  Men då gick jag direkt upp och kokade havregrynsgröt med russin. För att få våran gröt lite godare brukar vi he på lite äpple skivor. Mums faktiskt en riktigt god frukost. Efter frukosten gick vi till poolen som vi har på taket och simmade 25 längder! De kan man kalla jobbigt, speciellt jobbigt för knäna var de. Men ducktig kände vi oss, ska väl nämna att poolen är kanske 15 meter lång ;P Men vi saknade vattengympan i Vindeln så mycket så vi var tvungna att simma lite ;)

Ja, sen middagen vi är lite dåliga på att äta på dagarna. Idag tillagade vi de godaste vi ätit på denna resa som vi gjort själv. I början åt vi bara nudlar och thaisås men sen utvecklade vi det hela med frysta grönsaker.
Men nu har vi lärt oss mer.
Dagens måltid var jasminris med wokgrönsaker och ett stekt ägg. Så klart har vi thaisås till. Vi har kommit på att thaisåsen passar till allt, vi hade det som smör när vi bodde i Byron bay. Okej det låter kanske skit äckligt men det är det verkligen inte.
Så när jag kommer hem ska jag bli nya kocken i huset.

Här kommer lite bilder från dagen och maten!








////OOO



Kommentarer
Postat av: Tina

God Jul på dig med :)

Men nu är jag då faktiskt riktigt less på snön :P Men min hund älskar det så då fåre väl vara kvar en stund till då ;P



Är lite avis på dig som är ute och reser dock.

Hur länge kommer du vara borta då?

2009-12-29 @ 15:29:04
URL: http://tinytinagoes.blogg.se/
Postat av: Mor

Jag längtar tills jag får hem min nya kock. Det ska bli spännande att prova alla nya rätter..

2009-12-29 @ 23:33:16
Postat av: Tina

Jo klart det är fint, men väldigt kallt ;P

Joda, det går bara fint :) Visst har man väl inte tyckt om henne vissa dagar men sen ser man hur söt hon är och då går det ju inte att vara arg längre :P hehe

Ojdu, det var ett bra tag ni kommer vara borta isf.

Men det måste ju vara skönt att slippa hemmet nån gång också :)

2009-12-30 @ 09:17:49
URL: http://tinytinagoes.blogg.se/
Postat av: Mor

Får vi se bilder på ditt platta hår snart?

2009-12-30 @ 10:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0