Byron bay baby

Uppdateringen har väl kanske inte varit den bästa nu dom senaste dagarna.
Här händer det nåt varje dag minnsan. I måndags åkte vi med OZ experience bussen som tar oss upp över guldkusten. Vi åkte ungefär 9 timmar, men för mig och Linn var dom timmarna ganska fort överstökade. Vi hade nämligen Luciavaka under natten. Jag vet att det var fel kväll men vi är ju inte heller på svensk jord så.

Vi var framme på kvällen på plats SPOT X efter att ha sett jätte många kängruar.
Så speciell är dom faktiskt inte har jag nu kommit fram till. Dom var inte så stor dom vi såg heller men dom verkade ganska tama.
Ja på SPOT X så fick vi en riktigt god middag och senare vart de gaj och partaj på kvällen. Förstår faktiskt inte hur surfledarna kan styra upp fest då vi skulle upp och surfa på morgonen klockan 8.
Men vi hakade iallafall på, Emelie och Jonas gick först hem till kontainerna som vi bodde i. Jag och Linn lämnade stället sist ;P
Uppe på morgonen var vi och grabbade tag om en surfbräda och ute i vattnet var vi igen. Denna gång gick det riktigt bra stog upp på nästan alla mina försök. Fick en stadig lunch sen lämnade vi SPOT X och for vidare mot Byron bay där vi befinner oss nu. En helt underbar liten by eller vad man ska kalla det. Känns ungefär som om det är lika stort som Vindeln, men det är tydligen 7 tusen fler invånare.

Igår gick jag och Linn en promenad och satte oss i sanden vid havet efter att vi hade fått en middag på Cheeky monkeys. Middagen kostade 5 dollar med dryck, vilket är väldigt billigt ungefär 38 svenska kronor.

Våran busschafför som såg ut som skurt var taggad under kvällen, för på detta ställe om man levde om mycket fick man mycket öl! Väldigt underligt måste jag säga. Han levde om och vi levde om. Hela OZ bussen satt och slog i bordena och stampade fötterna. Öl fick dom, vi gav upp det där stället och det var då vi drog oss mot stranden.

Idag vart de å steka och bada ;P Stekta är vi, men faktiskt ganska lagomt. Har blivit röd i anstiktet så nå bilder blir de inte än på några dagar. Vi ska försöka nån annan dag.

8 dagar kvar till jul :D  tagga! Längtar faktiskt nå fruktansvärt till jul. Detta ska bli en annorlunda jul, ni lär få se kort av det.
Men vi blir kvar i Byron bay till och med 26 december sen blir de vidare mot Brisbane.

Nu detta vart en kort uppdatering men nu har jag gjort den!

Hejsvejs!

OOOOOOOO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0